לקבלת המדריך ליזם 
   ומידע נוסף-מלאו הפרטים:
דוא"ל *
שם *
  





מאמר : שלבים בפיתוח ויישום רעיון עסקי
מאת : משה שלדוב, רו"ח

תהליך הפיכתו של רעיון למיזם עסקי מצליח הינו תהליך מורכב בעל מספר שלבים. הכרת שלבים


אלה והבנתם תסייע ליזם במימוש הרעיון והפיכתו למיזם מצליח. במאמר זה אסקור בקצרה את


השלבים הנחוצים ותת השלבים בדרך להצלחה ...


שלב א': בחירת הכיוון והדרך של היזמות העסקית


א1. בחינת כישורים אישיים ומקצועיים ליזמות.


א2. בחינת הגיבוי המשפחתי ליזמות.


א3. בחינת האפשרויות הכלכליות – הון התחלתי דרוש לקידום הרעיון, הצורך בויתור על שכר
מובטח ממקורות הכנסה קיימים כפונקציה של הזמן שיושקע בפיתוח הרעיון.


א4. בחירת כיוון היזמות – הפעלה וניהול של עסק עצמאי, פיתוח המצאה/פטנט, "יציאה לדרך" לבד
או יחד עם שותפים, יזמות במסגרת הארגון בו היזם מועסק.


א5. בחירת ענף/תחום לפיתוח רעיון למוצר/שירות/עסק עצמאי. עדיף כמובן לבחור בתחום עסקי
מתאים ואטרקטיבי ובענף בעל פוטנציאל צמיחה גדול.


שלב ב' : איתור רעיון ליזמות עסקית


ב1. העלאת רעיונות שונים ליזמות. מומלץ לנהל קלסר/מחברת לרעיונות עם תקציר כל רעיון שעולה
וכל החומר שנאסף בנוגע אליו.


ב2. סינון הרעיונות ובחירת הרעיון או הרעיונות אותם היזם מעוניין לפתח. סינון זה יכול להיעשות
בדרך של "סיעור מוחות" עם חברים/אנשי משפחה קרובים.


ב3. גיבוש ראשוני של הרעיון הנבחר, תוך רישום עיקרי הרעיון בצורה מסודרת על הכתב.


שלב ג' : בדיקה ראשונית של הרעיון


ג1. איסוף מידע ראשוני בתחום בו עוסק הרעיון ממקורות מידע שונים : אינטרנט, עיתונות, ספרות
מקצועית וכו'.


ג2. בדיקה ראשונית של השוק, המתחרים, הפוטנציאל העסקי, אפשרויות המימון וכו'.


ג3. ייעוץ ראשוני אצל מומחים מהענף ואנשי מקצוע – רו"ח, עו"ד,יועץ עסקי/שיווקי וכו'.


ג4. הכנת תקציר תכנית עסקית ראשונית, לבחינת הרעיון מההיבט הטכנולוגי, עסקי, שיווקי, פיננסי,
משפטי וכו'.


שלב זה הינו חשוב ביותר שכן בסופו תתקבל החלטה סופית – האם להמשיך הלאה בפיתוח הרעיון למיזם


עסקי או שאין כדאיות כלכלית למיזם וע"י ויתור על הרעיון ניתן יהיה לחסוך כסף רב ועוגמת נפש.
שלב ד' : הכנת תכנית עסקית מפורטת


ד1. החלטה האם לכתוב לבד את התכנית העסקית או להסתייע בשירות מקצועי לעניין זה. מומלץ
לבחור באפשרות השניה על אף עלותה על מנת להגיע למסמך מקצועי, מאורגן ומנוסח בקפידה.


ד2. איסוף מידע וחומר לשם כתיבת התכנית העסקית – מחקרי שוק ונתונים סטטיסטיים אודות השוק
הרלבנטי, מידע אודות המתחרים, הפוטנציאל העסקי ואומדן הכנסות אפשרי וכו'.
מקורות המידע יכללו את האינטרנט, העיתונות הכתובה , מגזינים וספרות מקצועית, שיחות עם
יועצים ומומחים מהענף ועוד.


ד3. גיבוש מודל ההכנסות העסקי.


ד4. גיבוש האסטרטגיה השיווקית ותכנית השיווק.


ד5. גיבוש צורת ההתאגדות העסקית והמבנה הארגוני.


ד6. גיבוש קבוצת היזמים.


ד7. גיבוש המודל הפיננסי – אומדן הכנסות ורווחיות ל-5 שנות הפעילות הראשונות, אומדן עלויות
השקעה נדרשות (מפורטות) ואופן המימון.


ד8. ניסוח תמצית מנהלים – מסמך של 3-4 עמודים המציג בקצרה את עיקרי התכנית העסקית כולה.


שלב ה' : קבלת החלטה סופית


ה1. בחינת התכנית העסקית וכל הנתונים שנאספו עד כה.


ה2. התייעצות עם אנשים קרובים (חברים/משפחה) ועם מומחים לשם קבלת החלטה האם לממש את
התכנית העסקית ו"ללכת קדימה" עם הרעיון.


שלב ו' : יישום התכנית העסקית


ו1. גיוס הון למימון המיזם.


ו2. התאגדות עסקית – בצורה של חברה בע"מ, שותפות וכו'.


ו3. ביצוע הליכים פורמליים – פתיחת תיק במשרדי מס הכנסה, מע"מ,ביטוח לאומי , השגת רשיונות
ואישורים נדרשים ע"פ חוק וכו'.


ו4. פיתוח המוצר/שירות/עסק לפי שלבי הביצוע המפורטים בתכנית העסקית.


ועתה כל שנשאר הוא לעבוד קשה, להינות ועם טיפת מזל שלא תזיק, תוכל גם להתחיל לספור את


הכסף ולחייך בדרך אל הבנק...


שיהיה בהצלחה !!







הוספה למועדפים  |  הפוך לעמוד הבית  |  מפת האתר  |   יצירת קשר
כל הזכויות שמורות © אין לצלם/להעתיק ולבצע שימוש מסחרי מכל סוג ומדיה באתר ובתכניו ללא אישור בכתב ומראש מבעל האתר.             בנייה Webtant Interactive
לייבסיטי - בניית אתרים