ג3. ייעוץ ראשוני אצל מומחים מהענף ואנשי מקצוע – רו"ח, עו"ד,יועץ עסקי/שיווקי וכו'.
ג4. הכנת תקציר תכנית עסקית ראשונית, לבחינת הרעיון מההיבט הטכנולוגי, עסקי, שיווקי, פיננסי,
משפטי וכו'.
שלב זה הינו חשוב ביותר שכן בסופו תתקבל החלטה סופית – האם להמשיך הלאה בפיתוח הרעיון למיזם
עסקי או שאין כדאיות כלכלית למיזם וע"י ויתור על הרעיון ניתן יהיה לחסוך כסף רב ועוגמת נפש.
שלב ד' : הכנת תכנית עסקית מפורטת
ד1. החלטה האם לכתוב לבד את התכנית העסקית או להסתייע בשירות מקצועי לעניין זה. מומלץ
לבחור באפשרות השניה על אף עלותה על מנת להגיע למסמך מקצועי, מאורגן ומנוסח בקפידה.
ד2. איסוף מידע וחומר לשם כתיבת התכנית העסקית – מחקרי שוק ונתונים סטטיסטיים אודות השוק
הרלבנטי, מידע אודות המתחרים, הפוטנציאל העסקי ואומדן הכנסות אפשרי וכו'.
מקורות המידע יכללו את האינטרנט, העיתונות הכתובה , מגזינים וספרות מקצועית, שיחות עם
יועצים ומומחים מהענף ועוד.
ד3. גיבוש מודל ההכנסות העסקי.
ד4. גיבוש האסטרטגיה השיווקית ותכנית השיווק.
ד5. גיבוש צורת ההתאגדות העסקית והמבנה הארגוני.
ד6. גיבוש קבוצת היזמים.
ד7. גיבוש המודל הפיננסי – אומדן הכנסות ורווחיות ל-5 שנות הפעילות הראשונות, אומדן עלויות
השקעה נדרשות (מפורטות) ואופן המימון.
ד8. ניסוח תמצית מנהלים – מסמך של 3-4 עמודים המציג בקצרה את עיקרי התכנית העסקית כולה.
שלב ה' : קבלת החלטה סופית
ה1. בחינת התכנית העסקית וכל הנתונים שנאספו עד כה.
ה2. התייעצות עם אנשים קרובים (חברים/משפחה) ועם מומחים לשם קבלת החלטה האם לממש את
התכנית העסקית ו"ללכת קדימה" עם הרעיון.
שלב ו' : יישום התכנית העסקית
ו1. גיוס הון למימון המיזם.
ו2. התאגדות עסקית – בצורה של חברה בע"מ, שותפות וכו'.
ו3. ביצוע הליכים פורמליים – פתיחת תיק במשרדי מס הכנסה, מע"מ,ביטוח לאומי , השגת רשיונות
ואישורים נדרשים ע"פ חוק וכו'.
ו4. פיתוח המוצר/שירות/עסק לפי שלבי הביצוע המפורטים בתכנית העסקית.
ועתה כל שנשאר הוא לעבוד קשה, להינות ועם טיפת מזל שלא תזיק, תוכל גם להתחיל לספור את